Prietenii adevăraţi şi cei falşi!


Iată că am citit ieri capitolul 27 din cartea Proverbe. Vreau să împărtăşesc cu D-voastră ceea ce am învăţat despre prietenul adevărat şi despre acel fals.

 

Versetul 5 al capitolului ne spune că un prieten adevărat te mustră pe faţă, iar cel fals nu te mustră.Vreau să explic bine aceasta.De exemplu, ai avut o partidă de fotbal în care ai jucat. Prietenul tău se uită. După meci, un prieten adevărat ar veni şi ţi-ar spune ce trebuie să exersezi pentru a fi mai bun, dar un prieten fals ţi-ar spune că-i bine aşa cum am jucat, dar în realitate eu n-am jucat într-adevăr bine. Am dat un exemplu simplu, ca să înţelegem cu toţii ce vrea să ne spună acest verset.

 

Versetul 6 ne spune că prietenul adevărat te răneşte, spunîndu-ţi adevărul, ca să te schimbi.Asta dovedeşte prietenia lui. Dar un prieten fals te va încuraja să mergi pe calea greşită. Cu toţii ştim că adevărul sau mustrarea uneori răneşte, dar oricum, trebuie să o acceptăm, să ne cerem iertare şi să ne corectăm.

 

Ultimul verset din capitolul 27, versetul 9, care ne vorbeşte despre prietenie spune că sfaturile unui prieten adevărat,bun sunt dulci şi pline de dragoste.

 

Întotdeauna trebuie să ştim cum să ne alegem prietenii, deoarece cum ne vom aşterne, aşa vom dormi.

 

Lasă un răspuns

